Total Pageviews

Friday 16 December 2011

cinta dalam diam....krn Allah....

-->Ya Allah Ya Tuhanku..kuatkanlah aku dlm menjalani hidup ini sendiri tanpa cinta,tanpa kasih sayang,tanpa sentuhan jiwa,tanpa rindu,tanpa mengingati orang yg pernah terlukis di hati ini..Sebelum tepat waktunya cinta ini diseru oleh dirinya..Cukuplah sekadar ku meraih cintaMu,cinta rasulMu,cinta kedua ibu bapaku,cinta keluargaku dan cinta teman2ku yg disayangi buat ketika ini..amin ya rabbal alamin..

Ya Allah,Damaikanlah HATIKU ini..Tenangkanlah Perasaanku dengan CHENTA DariMu..Gantikanlah KEPAHITAN yang kualami kini dengan KEMANISAN Berpanjangan DariMu..Dan Berikanlah kepadaku KEKUATAN dalam Menghadapi UJIANMU ini..Amin Ya Rabb..


♥♥ Cintaku kepada Tuhan kerana aku adalah ciptaanNya. Cintaku terhadap seseorang itu adalah kerana perasaan yang diciptaNya..Alhamdulillah ♥♥

Ku Akui Berta'aruf Dgn Dirimu Membuatkan Aku Lbih Mendalami Tentang Agamaku..Alhamdulillah.. :))
Tapi,Kenapa Makin Lama Kau Tidak Seperti Dulu..????? :o
"Aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu."

ܓUntukmu Wahai Akhiku,Tahukah Kamu..??

Kerana aku menyukaimu dlm bisu , maka aku ingin kau menjaga akhlakmu..
Kerana aku menyukaimu dlm bisu , tidak terlintas di hati ini untuk melalaikanmu,
Kerana aku menyukaimu dlm bisu , aku tak ingin terlalu dekat denganmu bahkan aku mahu kau menjauhiku dan aku akan menjauhi diriku dirimu ..
Kerana aku menyukaimu dlm bisu , aku tak ingin menyakitimu dgn perbuatanku..

..
.. Cukuplah aku menyukaimu  dalam bisu..Bukan kerana membenci hadirnya dirimu..Tetapi menjaga kesuciannya cinta yg diberikan olehNya,bukan kerana menghindari dunia..Tetapi meraih syurgaNYA,bukan kerana lemah untuk menghadapinya..Tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus dan menyelusup di saat kita bersama ....

ܓKerana sukaku padamu dlm bisu,
Tak akan ku biarkan cermin hatimu menjadi hitam,
Tak akan ku biarkan telaga jiwamu menjadi keruh,
Tak akan ku biarkan perisai qalbumu menjadi retak,bahkan pecah semata-mata keranaku..
Tak akan ku biarkan cita2 mu melayang entah ke mana kerana kau mencari hatiku yg bisu..

..
.. Cintailah pelajaranmu, sebagaimana engkau cintakan seseorg kerana pelajaran akn bersamamu ketika sedih dn gmbira..insyaAllah.... (Aku Mahu Kita Begitu) (Lebih Mengejar Cita2 Dari Cinta Manusia)

ܓ Mengertikah Kamu .. ??

Kerana sukaku dalam bisu,
Ku tak ingin mengusik ketenteraman batinmu tuk mengingatiku,
Ku tak ingin mempesonamu dengan kecantikanku,
Ku tak ingin membuatmu simpati dan kagum terhadap diriku,
Atau pun memberimu peluang menaruh harapan padaku,
Itu bukannya keinginanku..

KEPADA SIAPA AKU DAN ENGKAU BERHARAP?

"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dariNya. Hanya kepadaNya aku bertawakal."
(Surah At-Taubah ayat 129)

Mari sama2 kita mengejar dan mengenali CintaNya Yg Abadi..

♥♥ Hatimu akn merasakan manisnya takdir Illahi jika engkau mencintaiNya.
Engkau akn mencintaiNya jika engkau mengenalNya.
Smkin tggi pengenalanmu terhadap Illahi,
Smkin tinggi pula darjatmu & smakin terasa agung ketentuanNya bagimu.
Ssgghnya Dia lbih mencintaimu drpd dirimu sendiri..SubhanAllah..
♥♥

Cinta Pda Bunga,Bunga Akn Layu..
Cinta Pda Manusia,Manusia Akn Mati..
Cinta pda Allah,Cinta Yg Abadi..

ܓ Akhiku..Jika Kau Mengasihaniku..Tolongi Aku..

Mulai saat ini jgnlah kau menghantar smsmu kpdaku..
Jgn pernah kau menelefon diriku,
Jgn pernah mengambil tahu tntg keadaanku..
Kerana Aku Tak Mahu Begitu..
Ini akn membuatkan kita Lalai dan bermulanya proses 'Rindu-Merindui' dan Zina Hati jga akn berlaku..

(¯`v´¯)Jangan katakan cinta melalui sms kerana sms boleh dihapus,
`•.¸.•´Jangan katakan cinta melalui bunga kerana bunga boleh layu,
(¯`v´¯)Jangan katakan cinta melalui kertas krana kertas boleh dibuang,
`•.¸.•´Jangan katakan cinta melalui ciuman kerana ciuman itu dosa,
Katakanlah cinta melalui hati dalam istiqarah cintamu pada Ilahi Rabbi..


ܓ Akhiku..

Aku Ingin Kita Mnjaga Batasan Pergaulan Antara Dirimu dan Diriku..
Dan Aku Tahu Yg Kau Mengerti Hal Itu..
Kau perlu tahu hati wanita itu lembut dn sensitif sperti pohon semalu..
Aku Takut Aku Akan Bersedih Sekiranya Kau Bukan Diciptakan Untukku..

Dengarkn kata2 ini..


Jika kau m'cintaiku krn Allah jangan dekati aku
Jika kau m'cintaiku krn Allah jangan menggodaku
Jika kau m'cintaiku krn Allah jangan merayuku
Jika kau m'cintaiku krn Allah jaga izzahmu denganku
Jika kau m'cintaiku krn Allah jangan menyentuhku
Jika kau m'cintaiku krn Allah cukuplah m'cintaiku dlm bisu
Jika Mencintaiku krn Allah jagalah hatimu & hatiku agar tetap MencintaiNya

Maka biarkanlah…

Aku bersikap tegas padamu,
Biarlah aku seolah acuh tak acuh memperhatikanmu,
Biarkan aku bersikap dingin terhadapmu,
Tidak mengapa kau tidak menyukai diriku,
Bahkan membenciku sekali pun, tidak masalah bagiku….
Kerana Aku Akn Lebih Selesa Kalau Begitu..

♥♥ Menyukai Seseorang Tidak Bermakna Menyintai..
♥♥ Menyintai Seseorang Tidak Bermakna Memiliki..
♥♥ Mengingati Tidak Bermakna Menyayangi..
♥♥ Merindui&Sayang Seseorang itu Tidak Bermakna Kpada Kekasih Hati..
♥♥ Tidak Membalas Senyuman Seseorang itu Tidak Bermakna Benci..Cuma berhati-hati..=,=!!
♥♥ Jadi Jgnlah Cepat Berburuk Sangka..=)

Akhiku,

Dalam Diam Terharu Diri Ini Saat Kau Brkata Sedemikian..
(¯`v´¯)
♥♥'Aku
`·.¸.·´
♥♥Mencintaimu Kerana Allah..'
¸.·´... ¸.·´¨) ¸.·*¨) hatiku berbunga..
ܓ
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸¸.·¨¯`·.
♥♥♥tp maaf..sungguh berat tuk ku mnjawab

'Aku Juga Mencintaimu Kerana Allah'
 Kerana Rasa Itu Belum Halal Untuk Diungkapkn..
Cukuplah Sekadar Doaku Untukmu..
♥♥ sm0ga Allah mblas dgn cintaNYA pdmu krn tLah mcintaiku krn Allah..Amin ♥♥

Akhiku..Fahamkah Kamu..Jika Ku Khabarkan Padamu..

Aku Menyukaimu Dalam Bisu...??

♥♥ Jika suka dlm diamku itu tak memiliki ksmpatan brbicara didunia nyata,biarkan ia tetap diam,Allah Ta’ala msih punya rancangan,jika dirimu bukan milikku,melalui wktu akan mnghapus cinta dlm diamku itu dgn mmberi rasa yg lebih indah,org yg tepat oleh Allah Subhanahu Wata’ala,biarkan cinta diamku itu mnjadi memori trsendiri,disudut hatiku mnjdi rahsia antara aku dgn Sang Pemilik hatiku,Allah Subhanahu Wata’ala ♥♥

♥♥Ingatkh kamu tntg kisah Fatimah dn Ali yg keduanya saling m'mndam apa yg mreka rasakn tp pda akhirnya mreka d'pertemukn dlm ikatan suci nan indah kerana dlm diam t'simpan kekuatan,harapan hingga mungkin sja Allah akn m'buat harapan itu m'jadi nyata hingga cintamu yg diam itu dpt berbicara dlm kehidupan nyata..biarkanlh aku m'cintai dirimu dlm bisu..mna tahu Allah sdg 'mrancang' sesuatu untukku..InsyaAllah..

Akhi Yg Ku Kenali..,

Seandainya kita dicipta untuk menjadi satu..
Pasti suatu ketika kita akn bertemu..InsyaAllah..
Seandainya kita dicipta untuk tidak bersatu..
Walau dekat selalu, kau takkan jadi kepunyaanku..
Biarkan diri ini mencintaimu dlm bisu..
Kerana x akan sesekali ku ungkapkan "azimat cintaku"..
Selagi kau belum halal bagiku..Waallahu'alam...


Sebelum Kata2 Ku Berakhir,

Tahukah Kamu Apa Maksud Cinta ??? !!

~C.I.N.T.A~
C-Cinta
I-Ikut
N-Nabi
T-Taat
A-ALLAH

Kuatkah Diriku Dan Dirimu Mengikuti Sifat Kekasih ALLAH Ini????
Jgn Katakan 'Jika ALLAH Mengizinkan'..Tapi Kita Cuba Dulu Dgn Bersungguh2..Mana Tahu..Ia Berhasil..InsyaAllah..Waallahua'lam..

Aku Selalu Memujuk Hatiku DiDepan Ya Rabb..Selalu Saja Kata2 Ini Hadir Di Bibirku Saat Aku Mengakhiri Doaku..

♥♥ "Sekiranya dia ditakdirkan untukku dan aku ditakdirkan untuknya maka peliharalah kami dengan batas-batas syariat, sekiranya dia bukan ditakdirkan untukku dan aku bukan ditakdirkan untuknya maka jauhilah diriku daripada memikirkannya dan jauhilah dirinya daripada memikirkanku"..Amin..♥♥

Akhiku...Harap Kau Mengerti Diriku..Maafkan Diriku Kerana Aku Tak Bisa Mengungkapkan Suka Yg Terus Membisu..Maafkan Aku Juga Kerana Secara Terang-terangan Aku Menolak Cintamu..Bukan Ku Tak Mahu..Cuma Diriku Ingin Lbih Memikirkan Tntg Perhubunganku Dgn Ya Tuhanku..Aku Lebih Rela Kehilangan Cintamu Daripada Aku Kehilangan Cinta Tuhanku..Ku Doakan Agar Kau Tetap Beristiqamah DijalanNya..Smoga Kau Berjaya Dgn Cita2mu..Aku Akn Sentiasa Menyokongmu..Sebelum Tibanya Waktu Allah Mengizinkanmu Melafazkannya..Lupakan Diriku..Dan Aku Juga Akan Melupakn Dirimu..Terima Kasih Kerana menyayangi diriku....




DOA UTK MNDAPAT JODOH YG BAIK...

--> Ya Allah…
Aku tidak meminta seseorang yang sempurna dari sisiMu, tidak ya Rabb…
kerana Engkau pun pasti Maha Mengetahui sesungguhnya keadaanku,
Engkau tahu dulu aku ini hanyalah musuhMu yang pernah singgah di jurang nerakaMu,
dan akupun tahu, tiada seorangpun yang sempurna di dunia ini dari kesalahan atau kekurangan,
Maka, aku meminta padaMu seorang yang tak sempurna ya Rabb, Sehingga dia merasa sempurna ketika diriku hadir dalam kehidupannya keranaMu…
Seseorang yang kan kusayangi kerana kelembutan hatinya
Seseorang yang kan kucintai kerana keindahan akhlaknya
Seseorang yang kan kukasihi kerana kehalusan budinya
Seseorang yang kan kukagumi keranakesantunan sikapnya
Seseorang yang kan kupuja kerana kerendahan hati dan kesederhanaannya
Seseorang yang mahu menerimaku seikhlas hatinya…
Yang tak akan pernah ku menduakan cintanya hingga akhir hayatku tiba…
Seseorang yang kan ku hibur hatinya bila dia sedang bersedih
Seseorang yang kan ku sapu air matanya ketika dia menangis
Seseorang yang kan ku jadikan bahuku tempatnya bersandar saat dia penat
Seseorang yang kan ku dengar segala kuluh – kesahnya
Seseorang yang kan ku pertaruhkan nyawaku demi menjaga kehormatannya
Seseorang yang ketulusan dan kesetiaan hati ini hanyalah untuknya…
Yang kan slalu kujanji membersamanya hingga malaikat maut menjemputku tiba…
Ya Allah…
wahai Tuhan yang memegang rahsia segala sesuatu,
jadikanlah aku redha terhadap apa-apapun yang Engkau tetapkan
Dan jadikan barakah dalam apa-apa yang Engkau takdirkan,
Wahai Tuhan yang memegang hikmah segala sesuatu,
Andai Engkau berkehendak lain,
Sesungguhnya sebenar-benarnya kehidupan adalah kehidupan akhirat,
Maka jadikanlah kehendakMu, bukan kehendakku…
Sesungguhnya aku tidak mengetahui, sedangkan Engkau Maha Mengetahui,
Takdirkanlah kebaikan bagiku, dan jadikanlah hatiku meredhainya…
Hadis riwayat Abdullah bin Mas`ud ra.:
Dari Alqamah ia berkata: Aku sedang berjalan bersama Abdullah di Mina lalu ia bertemu dengan Usman yang segera bangkit dan mengajaknya bicara.
Usman berkata kepada Abdullah: Wahai Abu Abdurrahman, inginkah kamu kami kahwinkan dengan seorang perempuan yang masih belia? Mungkin ia dapat mengingatkan kembali masa lalumu yang indah.
Abdullah menjawab: Kalau kamu telah mengatakan seperti itu, maka Rasulullah saw. pun bersabda: Wahai kaum pemuda! Barang siapa di antara kamu sekalian yang sudah mampu memberi nafkah, maka hendaklah ia menikah, karena sesungguhnya menikah itu lebih dapat menahan pandangan mata dan melindungi kemaluan (alat kelamin). Dan barang siapa yang belum mampu, maka hendaklah ia berpuasa, karena puasa itu dapat menjadi penawar bagi nafsu. (Shahih Muslim No.2485)


doaku buatmu
ikatan yg lbh dredhai Allah..


salam ksh syg dr akak..krn Allah....^_^


No comments:

Post a Comment